دکوراسیون

بهترین لوستر فروشی های اصفهان

لیست بهترین لوستر فروشی های اصفهان

سالم ترین و خوشمزه ترین اسنک امتحان کن و مشتری دائم اسنک فدک شو

بهترین لوستر فروشی های اصفهان

لوستر چیست؟

لوستر با به زبان فرانسوی( Lustre) نوعی نور افشان چند شاخه است که در قدیم و از عهد بیزانس حدوداً قرن چهاردهم بوجود آمد ودر اصل حکم محل نگهداری همزمان شمع ها را به عهده داشت تا در آن زمان که هنوز برق اختراع نشده بود بتواند بصورت گسترده تری فضا را نورانی و روشن کند.لوسترها معمولا بصورت سقفی یا دیواری هستند که نقش نورپردازی های داخل دکوراسیون ها را به عهده دارند.

تاریخچه لوستر در جهان

در ابتدا جنس اولیه لوسترها از چوب و شکل اولیه آنها شبیه صلیب بود و بعلت گران بودن در خانه های اشرافی ، کبیسه ها، و کلیساها استفاده میشد. بعدها لوسترها شکل قابهای برنجی یا آهنی به خود گرفت که دارای فتیله و پیاله های پر از روغن بود و نام شمع نگهدارنده یا بعبارتی polycandela پلی کندلا داشت.اما از قرون وسطی به بعد لوسترها دارای شاخه های بیشتر شدند که هم قابل حمل بود و هم اینکه شکل تجملی بیشتری به خود گرفت که شامل چوبهای کنده کاری شده و استفاده از فلزات گرانبها تری همچون طلا بود و قشر ثروتمند از آنها استفاده میکردند.از قرن هجدهم به بعد و با پیشرفت صنعت شیشه سازی استفاده از کریستال های زیبا و ساخته شده از سرب که باعث شکست نور و افزایش نوردهی میشدند همراه با نقوش اساطیری رم و یونان باستان آنچنان رونق گرفت که تا قرن نوزدهم هم همچنان جزء سبکهای پرطرفدار بود. بعد از موفقیت لوسترهای شیشه ای کارخانجات ایتالیایی با وجود شیشه گران چیره دست ونیزی و بوهمیایی دست به تولید لوسترهای با نام مورانوزدند. سبک لوسترهای مورانوشامل شاخه های پر از پیچ و خم همراه با برگ و میوه و گل بود که ساخت آن مهارت بالایی میخواست و چون در ساختش از گل‌های پلی کروم استفاده میشد به آنها سیوکا یا دست گل هم می‌گفتند.این نوع لوسترها معمولا دارای شاخه های کشیده و فاصله دار از مرکز بودند و بیشتر برای سالنهای بزرگ و کاخهای عظیم با سقفهای بلند استفاده میشد. بعدها لوسترهایی بوجود آمدند که به آنها گازوئیر میگفتند که ترکیبی از دو واژه گاز و لوستر بود و برای سوخت آن از گاز حاصل از فاضلاب استفاده میکردند اما بعد از اختراع برق توسط توماس ادیسون لوسترها بصورت استاندارد و فقط با استفاده از برق تولید شدند. اولین کشور پیشگام در عرصه ظهور لوستر ایتالیا بود اما بدون شک کشوری که لوستر و صنعت لوستر سازی را نام آور کرد کشور فرانسه است.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان

تاریخچه لوستر در ایران

لوستر اولین بار در قرن هجدهم وتوسط سفیر فتحعلی خان قاجار ،میرزا ابوالحسن خان که برای ماموریتی دیپلماتیک به لندن رفته بود وارد ایران شد و بعدها این لوسترهای در کاخ گلستان که تازه بازسازی شده بود مورد استفاده قرار گرفت.اما یکی از مهمترین جاهایی که از لوستر برای روشنایی استفاده گشت مطمئنا حرم امام هشتم امام رضا بود سیستم روشنایی حرم قبل از ورود لوسترهای در دست چراغچی باشی ها قرار داشت اوایل روشنایی با استفاده از نفت و فانوس بود بعدها لوسترهایی که با شمع روشنایی میدادند مورد استفاده قرار گرفت و بعد از ورود برق به ایران لوسترهای برقی زینت بخش این مکان مقدس قرار گرفتند.

قدیمی ترین لوسترهای دنیا

لوسترها یا بقول قدیمی‌ها چلچراغ‌ها از زمان ساخت و ورودشان به اماکن مختلف جزء اشیاء زینتی و اشرافی قرار داشتند که علاوه‌بر نوربخشی بسیار، عنصری تجملی هم به حساب می‌آمدند و از آنجا که منشأ شروع واستفاده از آن از اروپا و مخصوصاً کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا ،انگستان و…هست در این مقاله به معرفی ده تا از آنها خواهیم پرداخت.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان

۱۰ لوستر معروف جهان

۱-لوستر کاخ ورسای فرانسه

معروفترین لوستر فرانسه: در تالارمهم و بزرگ آینه‌ ها در کاخ ورسای فرانسه یکی از قدیمی‌ترین لوسترهای دنیا همراه با آینه کاری های بزرگ و کوچک وجود دارد که در هنگام روشنایی آن مکان را غرق در نور میکند.در این تالار حدودا ۴۰لوستر بزرگ قرار گرفته‌است.

۲-لوستر ملکه ویکتوریا

دومین لوستر معروف دنیا لوستری است که توسط ملکه ویکتوریا انگلستان به پادشاه عثمانی سلطان عبدالحمید هدیه داده شد لوستری بزرگ با ۷۵۰عدد لامپ تزیینی و ۵/۴تن وزن که امروزه در کاخ دولما باغچه استانبول نصب شده است.

۳-لوسترایتالیایی شهر جنوا

سومین لوستر معروف دنیا لوسترهای آبکاری طلای ایتالیایی با سنگهای کریستالی بود که قدمت این جفت لوستر به شهر جنوا در شمال غربی ایتالیا میرسد .این لوسترها در سال ۲۰۱۰در شهر پاریس به مزایده گذاشته شدند و ارزش آنها چیزی بین ۲۰۱ تا ۳۳۵ هزار دلار تخمین زده شده بود.

۴-لوستر برنز ۶ شعله (آندره چارلز بول)

چارلز بول یک مبل ساز فرانسوی در قرن ۱۷تا۱۸ بود که بخاطر هنر طلا کوبیش شهرت زیادی داشت شکل شاخه ها نشانگر سبک خاص او و سایز کوچک آن بیشتر مناسب استفاده در کتابخانه بود این لوستر که در کلکسیون ژان بلوش کارخانه دار فرانسوی قرار داشت در سال۲۰۱۲ در یک مزایده در لندن به مبلغ ۷۷۳ هزار دلار به فروش رفت.

۵-لوستر برنزی ۳۲ شعله «پیر فیلیپ تومیر»

این لوستر برنزی توسط هنرمند و مجسمه ساز فرانسوی پیر فیلیپ تومیر ساخته شد که طراحی های خاص و منحصر به فردی داشت و بیشترین شهرت او بخاطر سبک خاص مجسمه های برنزیش بود که امروزه در موزه لوور قراردارد.در نوامبر سال۲۰۱۴ارزش این لوستر قدیمی۶۹۱هزار دلار برآورد شد در ابتدا توسط یک واسطه به قیمت۹۴۰هزار دلار خریده و سرانجام به قیمت ۱.۳میلیون دلار به فروش رفت.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان

۶-لوستر ۱۸ شعله نئو کلاسیک روسی

این لوستر با بدنه برنزی آبکاری شده و حکاکی های زیبایش هنر دست روهان زخ روسی و برای اتاق خواب ملکه ماریا فئودوروفنا طراحی و ساخته شده است. روشنایی این لوستر با شمع بوده ودر آن از قطعات کریستال کشیده شبیه چاقو و کاج برنزی استفاده شده است .این لوستر سلطنتی باشکوه در سال ۲۰۱۰در شهر پاریس با قیمت ۸۱۵ هزار دلار فروخته گردید.

۷-لوستر کریستالی روسی قرن ۱۹ میلادی

لوستری با بدنه برنزی و آویزهای با شکوه و زیبای کریستالی که از کلکسیون یک طراح مد معروف بنام کارل لاگرفلد بود و در سال ۲۰۰۰در شهر موناکو به فروش رسید.
این لوستر که بین ۱۱۰تا ۱۳۸هزار دلار ارزش گزاری شده بود عاقبت در یک مزایده به مبلغ ۸۶۹هزار دلار خریداری شد.

۸- لوستر بزرگ کریستالی( آلبرتو برونی تدشی)

این لوستر کلاسیک که شاهکار باشکوهی از قرن هجده است و قدمت آن به ۱۸۳۰میلادی می‌رسد جزء کلکسیون آلبرتو برونی تدشی بود که تا ۳۹۳ هزار دلار ارزش گزاری شده بود و عاقبت به مبلغ حدوداً یک میلیون به کلکسیونری ایتالیایی فروخته شد.

۹- لوستر سلطنتی ناپلئون

این لوستر هم از کلکسیون آلبرتو برونی تدشی بود و قدمتش به ۱۸۱۲میرسید و بین ۴۹۲تا ۹۸۴هزار دلار قیمت گزاری شده بود اما در نهایت در مزایده شهر پاریس با مبلغ ۱.۳میلیون دلار فروخته شد. این لوستر کلاسیک هم ساخته شده با آبکاری طلا و آویزهای کریستالی بود.

۱۰-لوستر هانوور آلمان

این لوستر باشکوه و ارزشمند که قدمتش به۱۷۳۶برمیگردد به دستور پادشاه جرج دوم و توسط فردی بنام ویلیام کنت طراحی و ساخته شد. و تا ۶نسل از پدر به پسر و برادر به برادر چرخیده است. از نشانه‌ های این لوستر هشت شعله ،بدنه تمام نقره و تاج بالای ستون آن است که جزء نشانه های سلطنتی است. این لوستر گرانبها که بین ۴تا ۵.۷میلیون دلار قیمت گزاری شد در نهایت در سال ۲۰۱۱در مزایده ای خصوصی در شهر لندن به مبلغ ۹میلیون دلار به فروش رفت که تا به اکنون بالاترین مبلغیست که برای یک لوستر پرداخت شده است.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان

انتخاب بهترین لوستر در اصفهان

چگونه بهترین لوستر را انتخاب کنیم؟

لوستر یکی از تجهیزات و وسایل نور افشانی و زیبایی در چیدمان منزل محسوب میشود که انتخاب درست و بجای آن در تغییر و زیبایی فضا نقش کلیدی و مهمی را بازی میکند انتخاب درست بهترین لوستر برای فضای مورد نظرمان مبنی بر هر چه بزرگتر و پر رنگ و لعاب دار بودن آن نیست بلکه ممکن است شما با انتخابی لوستری ساده و مدرن هم تحول زیادی در زیبایی بصری دکوراسیون خود ایجاد کنید.

معرفی انواع لوستر در اصفهان

  1. معرفی انواع لوستر از لحاظ جنس در اصفهان
  2. معرفی انواع لوستر بر اساس سبک در اصفهان
  3. معرفی انواع لوستر بر اساس روشهای نصب در اصفهان
  4. معرفی انواع لوستر بر اساس مدل در اصفهان
  5. رایج ترین مدل های لوستر در اصفهان
  6. پر طرفدارترین مدلهای لوستر در اصفهان

انواع لوستر براساس جنس بدنه در اصفهان

انواع لوستر در اصفهان

۱-لوسترهای فلزی اصفهان

برای ساخت این مدل لوستر از فلزاتی همچون آهن، برنج یا آلومینیوم میتوان استفاده کرد. بطور معمول این مدل لوسترها همراه با تزیینات کریستالی باعث روشنایی بیشتر شده و برای فضاهایی مثل پذیرایی ، غذاخوری و نشمین مناسب هستند. البته هنگام انتخاب باید به کوتاهی یا بلندی سقف و کوچک و بزرگ بودن فضا هم دقت لازم را نمود.

۲-لوستر های چوبی اصفهان

اگر در ده های گذشته بخاطر وجود منازل بزرگ لوسترهای کریستالی پر طرفدار بود امروزه بدلیل کوچک شدن منازل و کوتاه شدن سقفها لوسترهای چوبی با اشکال هندسی و ساده بسیار در میان قشر جوان پر طرفدار گشته و دیدی مدرن به فضا میدهد. این لوسترها بدلیل خاصیت رنگ پذیری چوب و همینطور تنوع در رنگ چوبها بصورت طبیعی هم در سبکهای مدرن و هم کلاسیک براحتی با دیگر المان‌های موجود در فضا وفق پیدا کرده و یک زیبایی نرمال و نچرال ایجاد میکند. لوسترهای چوبی هم بصورت دوشاخه یا چند شاخه دیواری و سقفی مدرن یا کلاسیک قابل ساخت است.

۳-لوستر کریستالی اصفهان

به لوسترهایی که بیشتر از هرچیز در ساخت آن از کریستالهای ریز و درشت استفاده شده لوسترهای کریستالی میگویند. امروزه در ساخت کریستالها از سرب ،شیشه و پلاستیک استفاده میشود و هر چه سرب کریستال بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر و درخشش آن در فضا بهتر است. این لوسترها که در ابعاد کوچک گرفته تا بزرگ ساخته میشوند جزء گرانترین لوسترهای جهان محسوب میشوند.لوسترهای بزرگ کریستالی در ایران بیشتر در اماکنی همچون کاخها و زیارتگاه های بزرگ مثل مشهد مقدس یا سالنهای لاکچری استفاده میشود وبه علت استفاده از کریستال فضاها جنبه های رویایی ، دیدنی و کلاسیک پیدا کرده و نور افشانی بالایی دارد.از سایز کوچک این لوسترها برای فضاهای داخلی همچون راهرو ،اتاق خواب و آشپزخانه استفاده میشود و به مدلهای دیواری سقفی، مدرن ،آویز و کلاسیک تقسیم میشوند که هر کدام کاربرد مجزایی دارند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان
۴-لوسترهای برنزی اصفهان

نوعی دیگر از لوسترهایی که اتفاقا مقاومت بالایی هم دارد لوسترهای برنزی است .این لوسترها در ایران بعلت وجود متریال برنز و مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت بیشتر مناسب شهرهای شمالی با آب و هوای شرجی است. لوستر های برنزی دارای نور دهی کمتری نسبت به دیگر همتایان خود است امابه دلیل گران بها بودن فلز برنز جزو لوسترهای گران قیمت محسوب می شود.
خود لوسترهای برنزی به سه دسته لوستر سرامیکی، آنتیک و شاخه ای تقسیم میشود.لوسترهای آنتیک از دو قسمت حباب و زاماک که بدنه آن است تشکیل شده اما در لوسترهای سرامیکی از برنز برای بدنه و از سرامیک برای شاخه ها استفاده میشود. در ساخت لوسترهای شاخه ای برنزی از آبکاریهای نقره، طلا و آنتیک بهره میبرند.و بجای حباب از لاله استفاده میکنند که قیمت بالاتری نسبت به لوسترهای سرامیکی دارد.این لوسترها برای فضاهای تشریفاتی،سالنهای بزرگ و پذیرایی های بزرگ مناسب است چرا که به آن فضاها ابهت و جلوه بیشتری می دهد.

انواع لوستر بر اساس سبک در اصفهان
لوسترها به سه سبک کلاسیک ، مدرن و مینی‌مال تقسیم میشوند.

لوستر به سبک کلاسیک در اصفهان

۱-لوسترهای کلاسیک اصفهان

این مدل لوسترها که معمولا با بدنه کریستال، چینی، استیل، برنج و شیشه ساخته میشوند با هر نوع دکوراسیون و طراحی مچ خواهند شد. قیمت لوسترهای کلاسیک نسبت به مدرن بالاتر است چرا که از متریال‌های سنگینتر و طراحی های پیچیده‌تری برخوردار است. این لوسترها برای هر جا و مکانی مناسب است و نوربخشی و درخشش بالایی دارد.از لوسترهای کلاسیک برای غذاخوری، اتاق خواب ، نشیمن و راهروها میتوانید استفاده کنید .البته لوسترهای کلاسیک برای فضاهای بزرگ و سنتی بسیار به جا و مناسب است اما در فضاهای مدرن و نئوکلاسیک هم استفاده از آن خالی از لطف نیست و فضای متفاوتی را بوجود می‌آورد.این لوسترها بدلیل زرق و برق و درخشندگی بسیار خود همواره جزء سبکهای پر طرفدار می‌باشد.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان
۲-لوستر به سبک مدرن در اصفهان

لوستر مدرن نوعی آویز است که بسیار ساده و در اشکال هندسی طراحی میشود خلاقیت و نوع آوری از خصوصیات منحصر به فرد این مدل لوسترها است که بیشتر مناسب فضاهای کوچک، ساده و مدرن می‌باشد.در این سبک از لوستر دیگر خبری از کریستالهای پر زرق و برق و شاخه های زیادو پر پیچ و خم وجود ندارد اما طرفداران بسیار دارد.یکی از جدیدترین لوسترهای مدرن امروزی لوسترهای چند وجهی یا مشبک است که بدلیل استفاده از اشکال هندسی متفاوت بهترین مدل انتخابی برای خانه های ساده و مدرن میباشدو همینطور با سبکهای مینی‌مال و میدسنچری هم قابل تطبیق است.

۳-لوستر به سبک مینیمال اصفهان

لوستر مینیمال سبکی جدید و مناسب جهت فضاهای مدرن و جدید است که برای آپارتمانهای کوچک و امروزی بسیار مناسب اند.این لوسترها دارای اشکالی ساده و خالی از عناصر غیر لازم و تزیینات بیشمار است. همین سادگی در سبک باعث شده تا بسیار خاص و دیدنی به چشم بیاید.برای ساخت این لوسترها که معمولا از قیمتهای مناسبی هم برخورداند از متریال‌های گوناگون و رنگهای مختلف استفاده میشود و حتی در شکل نصب به دیوار یا آویزان بودن از سقف هم می‌توانند خلاقانه عمل کنند در اصل سادگی در ارائه طرح باعث شده تا دست طراحان برای ایجاد خلاقیت و نوع آوری باز باشد. لوسترهای مدرن مینیمال برای نورپردازی آشپزخانه ، اتاق خواب ، نشمین و راهرو قابل استفاده بوده و با نوری مناسب فضایی دلنشین ایجاد میکنند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان
۴- لوستر های نیمه کلاسیک اصفهان

این مدل لوسترها آنهایی هستند که در نگاه اول و در عین سادگی در اجزا شمارا بیاد لوسترهای کلاسیک میاندازند.این لوسترهای طوری طراحی شده اند که در عین سادگی کمی هم زرق و برق دارند و برای منازلی با سبک کلاسیک ، نئو کلاسیک و مدرن قابل استفاده هستند.

انواع لوستر از لحاظ روش نصب در اصفهان
لوسترها براساس این طبقه بندی به سه دسته دیواری، سقفی و آویزی تقسیم میشوند در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

بهترین لوسترهای سقفی اصفهان

لوسترهای سقفی از قدیمی‌ترین و کلاسیک ترین انواع لوستر می‌باشند که معمولا جنس بدنه آنها از برنج ،برنز یا آلومینیوم است وچون در هنگام نصب داخل سقف کار میشوند و‌ هیچ سیم اضافه‌ای از آن بیرون نیست در نتیجه بسیار شکل شکیل و زیبایی دارد. این لوسترها در سایز بزرگ برای منازلی با سقف بلند و در سایز کوچک برای آشپزخانه و اتاق قابل استفاده است.

انواع لوستر سقفی اصفهان

۱-لوسترهای سقفی چوبی اصفهان

لوسترهای چوبی سقفی بصورت معمول 3 یا 4 شعله هستند و با چوبهای مختلف و در رنگهای مختلف ساخته میشوند این لوسترها مناسب فضاهای کوچک مثل نشیمن های خانه های کوچک ، اتاق خواب و مکانهایی با سقف کوتاهند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان
۲- لوستر های سقفی برنزی اصفهان

لوسترهای برنزی بدلیل شکوه و جلالی که مخصوصا در خانه هایی با چیدمان وسایل مجلل ایجاد میکنند مناسب فضاهای سنتی، کلاسیک و با سقفهای بلند هستندو جلوه زیادی به مکان مورد نظر میدهند.

۳-لوسترهای سقفی دایکاست اصفهان

این مدل لوسترها که شامل یک حباب بزرگ میشوند در رنگهای طلایی ،برنز، کروم و آنتیک ساخته میشوند و بازتاب نور فوق‌العاده‌ای دارند.

۴-لوسترهای سقفی کریستالی اصفهان

این مدل لوسترهای سقفی جزء محبوبترین دسته های لوستر بشمار میرود که برای روشنایی از لامپهای LED و SMD بهره میبرد. معمولا سینی این مدل مطرح از آبکاری طلا یا کروم است و ویژگی بارزش تنظیم خاموش و روشن کردن آن با استفاده از ریموت می‌باشد که همین باعث شده بسیار خواهان داشته باشد.

معرفی انواع لوسترهای دیواری اصفهان

معمولا از لوسترهای دیواری برای نورپردازی یک قسمت مشخص منزل بهره میبرند و بعبارتی بیشتر عنصری تزئینی است.لوسترهای دیواری بعلت تنوع بالا جزئی جدایی ناپذیر از نورپردازی دکوراسیون محسوب میشوند و برای مکانهایی مثل راهروها، اتاق نشیمن راه پله یا پذیرایی مناسب اند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان
۳-لوستر های آویز اصفهان

لوسترهای آویزی همانند دیگر همتای خود یعنی لوسترهای کلاسیک از سقف آویزان میشوند منتهای مراتب برای مکانهایی که دارای سقفهای بسیار بلند هستند کاربرد دارند.

انواع لوستر بر اساس مدل در اصفهان
از دیگر دسته بندی های لوستر که عموم مردم بیشتر با آن آشنا هستند از قرار زیر است.

۱-لوستر های مدل شاخه ای

لوسترهای شاخه ای بدلیل استفاده از عنصرهای زیاد و پیچ و خم بسیار دارای شکوه و جلال خاصی هستند و برای کسانی که عاشق تجملات و چیدمانهای سنتی اند گزینه بسیار مناسبی است. لوسترهای شاخه ای مناسب فضاهای لوکس و دکوراسیون های لاکچری و فضاهای بزرگ است و در ساخت آن از چند منبع نوری استفاده میشود از جمله آلیاژها و متریال‌ هایی که در لوسترهای شاخه ای بکار میرود میتوان به ترکیبات برنز، برنج و کریستال های ریز و درشت ، زاماک، آهن، چوب ،استیل یا شیشه که هر کدام جلوه متفاوتی به فضا میدهد اشاره کرد.از مزایای لوسترهای شیشه ای تنوع جنس، تنوع قیمت خرید مختلف، و بازتاب نور و روشنایی بیشتر است.

۲-لوسترهای مدل آویزی اصفهان

لوسترهای آویزی لوسترهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع شعله هستند و بطور معمول از ۱تا۶شعله دارند کانون مرکزی نور لوسترهای آویزی به دو دسته منظم و نامنظم تقسیم می‌شوند.نوردهی این مدل لوسترها ازسمت پایین و به صورت مستقیم است و از متریالهای کم وزن مثل چوب، دایکاست، برنز و کریستال تشکیل شده و از قیمت مناسبی برخوردار اند. لوسترهای آویزی اصفهان بیشتر برای فضاهایی همچون آشپزخانه استفاده میشود.
مدلهای آویزی بدلیل وزن کم و سبک خود برای سقفهای قدیمی و کاذب بسیار مناسب اند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان
۳-لوسترهای لاله ای اصفهان

این لوسترها که شما را بیاد گذشته ها میاندازند بسیار مناسب فضاهای کلاسیک و سنتی هستند و طرحهای بسیار زیبایی دارند جنس بدنه لوسترهای لاله ای از فلزهای مختلف برنز گرفته تا آهن تشکیل شده و شیشه های این مدل لوسترها از شیشه های رنگی یا کریستال تشکیل گردیده که بدلیل شباهت ظاهری به گل لاله به این نام شهرت یافته لوسترهای لاله ای در صدی از نور را در خود نگه می‌دارند و روشنایی زیادی ندارند اما از باب لوکس بودن و زیبایی مخصوصا برای پذیرایی و نشیمین بیشتر به چشم می‌آیند.

۴-لوسترهای ریسه ای اصفهان

لوسترهای ریسه ای جزء دسته لوسترهای مدرن قرار دارد این لوسترهای کریستالی زیبا بیشتر برای فضاهایی با سقف بلند مناسب است.کریستالها و شیشه های آن به صورت ها مختلف به شکل ریسه از آن آویزان بوده و دور محوریت لامپهای کار شده در آن قرار میگیرد از این رو نمی‌گذارد نور زیاد به بیرون رخنه کند و نوردهی فوق‌العاده ای ندارد و بیشتر برای دیزاین فضای مربوطه استفاده میشود و بیشتر عنصری دکوراتیو محسوب میشود.کاربرد این لوسترهای بیشتر مناسب لابی ساختمان و هتل وراهروهایی باسقف بلند است مخصوصا مدل مارپیچ آن بسیار زیبا ودرخشنده است.این لوسترها با کریستالهای رنگی قرمز، ابی، بنفش، صورتی، دودی، سفید و …تولید میشود.

راهنمای استفاده از لوستر در اصفهان

  • برای منازل سنتی چه لوستری مناسب است؟
  • لوستر مناسب برای منازل مدرن کدام است؟
  • چگونه یک لوستر مناسب خریداری کنیم؟
بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

یکی از پرتکراترین سوالات افراد در چیدمان و دیزاین منزل و جهیزیه عروس در اصفهان ،چگونگی انتخاب یک لوستر زیبا و مناسب است که هم روشنایی کافی داشته باشد و هم بعنوان عنصری دکوراتیو با دیگر المان‌های منزل هماهنگی و هارمونی پیدا کند و فضا را شیک‌تر و مجللتر نشان دهد. در وهله اول لازم است که ما بدانیم که سبک وسایل و فضای منزل ما مناسب چه نوع لوستری می‌باشد. اکثر منازل ایرانی مخصوصا در شهرهای سنتی مثل اصفهان بعلت وجود المان‌های سنتی مثل استفاده از فرش بعنوان کف پوش و وجود وسایل زینتی و پر نقش و نگار ما را به استفاده از سبکهای کلاسیک و نئو کلاسیک لوستر بیشتر راغب می‌نماید. البته این مهم است که شما لوستر مربوطه را برای کدامیک از بخش های منزل خود در نظر گرفته اید. و آیا از دکوراسیون مدرن استفاده کرده آید یا سنتی چرا که بسته به این موارد مدل لوستر نیز فرق میکند.

۱- بهترین مدل لوستر برای فضاهای سنتی اصفهان

برای فضاهای پر از المان‌های سنتی و پر رنگ و لعاب لوسترهای کلاسیک و سنتی همواره جزء اولین انتخابهای ما ایرانیان می‌باشند چرا که هم فضا را بسیار تجملی وپرشکوه نشان میدهند و هم همیشه پر طرفدار و ایرانی پسند هستند و دیر از مد میافتند و بعضاً بدلیل حکاکی های دستی عنصری هنری بشمارمیروند .لوسترهای سقفی کلاسیک مخصوصا آنهایی که از فلزات گرانبها مثل برنج ، برنز با لعاب کاری طلا و نقره و شاخه های زیاد ساخته شده اند برای خانه‌ های بزرگ با سقف بلند مناسب ترند و البته از قیمت گزاف آنها نمیشود گذشت. یا لوسترهای کریستالی بیشتر برای فضاهایی با دکور سلطنتی و سنتی عالی هستند. اما برای فضاهای کوچک سنتی لوسترهای چوبی و برنزی البته با ارتفاع مناسب بهترند زیرا لوسترهایی با آویزهای بلند و حجم بزرگ غیر از اینکه فضا را برایتان کوچک و نا ایمن کنند و آنرا زشت نشان دهد کار دیگری نمیکند.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان
۲-بهترین مدل لوستر برای فضاها و منازل مدرن اصفهان

یکی از ویژگی های منازل کوچک و مدرن استفاده از چیدمان های ساده ، رنگهای خنثی و بعضاً سقفهای کوتاه می‌باشد و برای چنین منازلی بهتر است برای هماهنگی بیشتر و بزرگ نشان دادن فضا و نوردهی کافی از لوسترهای مدرن استفاده شود چرا که لوسترهای مدرن همزمان با سادگی ، سبکی و استفاده از متریالهای متنوع و رنگ بندی های بدون حد و مرز، مناسب هر سلیقه است این لوسترهای که بیشتر بصورت اشکال هندسی از مربع و دایره گرفته تا مستطیل ساخته میشود فضای منزل را بزرگتر نشان داده و هارمونی خوبی با دیگر المانها ایجاد میکنند.

۳-بهترین مدل لوستر برای آشپزخانه اصفهان

برای آشپزخانه بهتر است از لوسترهایی که نور را به سمت پایین متمرکز میکنند استفاده شود تا نوردهی کافی صورت بگیرد مثل لوسترهای حبابی، اگر متریال کابینت‌های شما چوبیست بهتر است از لوسترهای چوبی بصورت تک شعله یا سه شعله استفاده کنید، اگر کابینت ها از جنس فلز است بهتر است از لوسترهایی با پایه فلز استفاده نمایید و اگر فضای آشپزخانه کاملا مدرن و ترکیبی است بهتر از لوسترهای مدرن یا ساده با اشکال منظم و هندسی و بدون زرق و برق استفاده کنید.

4-بهترین مدل لوستر برای اتاق خواب اصفهان

از مهمترین بخشهای هر منزلی اتاق خواب آن می‌باشد که معمولا نورپردازی اتاق خواب بیشتر جهت برقراری آرامش افراد انجام میشود. این نورپردازی بسته به سلیقه فردی افراد میتواند متفاوت باشد چرا که برخی اتاق خواب پرنور را می‌پسندند و برخی کم نور را اما آنچه اصولی و متداول است آن است که اتاق خواب ،نوری کمتر از دیگر فضاهای منزل داشته باشد. برای بهترین گزینه لوستر اتاق خواب باید به نحوه چیدمان، اندازه اتاق و ارتفاع سقف بسیار دقت کنید .برای اتاق خواب میتوانید از انواع لوسترهای حبابی به صورت سربالا یا پایین استفاده کنید.
(لوسترهای سرپایین حبابی نور بیشتری منعکس می‌کنند) از دیگر لوسترهای پر طرفداری که امروزه در اتاق خواب از آنها استفاده میکنند میتوانیم به لوسترهای کریستالی، مراکشی، چوبی با فرم های هندسی و نامتقارن اشاره کرد.

پر تکرار ترین سوالات خرید یک لوستر مناسب

۱-ابعاد مناسب برای یک لوستر چقدر میباشد؟؟

لوسترهای پر سایزهای مختلف و اشکال مختلف تولید میشوند ولی سایز استاندارد یک لوستر براساس فضای مورد نظر بسته به کوچک بودن یا بزرگ بودن و ارتفاع سقف تعیین میشود.

۲-چه رنگی برای یک لوستر مناسبتر است؟

رنگی را انتخاب کنید که هارمونی لازم را با دیگر وسایل منزل داشته باشد و البته دیر از مد بیفتد.

۳-برای هر منزل چه تعداد لوستر لازم است؟

تعداد لوسترهای بستگی زیادی به تعداد فضاها از جمله اتاقها ، راهرو ، آشپزخانه و… منزل دارد و اینکه برحسب سلیقه تان شما چه مقدار نوردهی نیاز دارید.

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان
۵ مدل از بهترین برندهای لوستر ایرانی
  1. برند ایران لوستر اصفهان
  2. برند هامان لوستر اصفهان
  3. برند دارکار لوستر اصفهان
  4. برند لوستر سازان اصفهان
  5. برند چشمه نور اصفهان

لیست بهترین لوستر فروشی های اصفهان

۱-لوستر مهستان اصفهان
آدرس لوستر مهستان اصفهان: اصفهان، خیابان بهارستان غربی
شماره تماس لوستر مهستان اصفهان: ۰۹۱۶۷۰۶۴۲۳۲


۲لوستر سیتی استار اصفهان
آدرس لوستر سیتی استار اصفهان: استان اصفهان، اصفهان، خیابان فروغی،
 تلفن تماس لوستر سیتی استار اصفهان: ۰۹۱۳۳۲۵۴۲۲۹


۳-لوستر صدیقی اصفهان
آدرس لوستر صدیقی اصفهان: استان اصفهان، اصفهان، خیابان فروغی

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۴-قصر عروس اصفهان
شماره تماس قصر عروس اصفهان: ۰۹۱۳۱۱۶۲۱۵۶


۵-لوستر نگین افروز اصفهان
آدرس لوستر نگین افروز اصفهان: استان اصفهان، خمینی شهر اصفهان، کوچه ارفعی
شماره تماس لوستر نگین افروز اصفهان: ۰۳۱۳۳۶۳۰۳۱۴


۶-گالری لوستر والور اصفهان

۷-گالری لوستر نورباران اصفهان
آدرس گالری لوستر نورباران اصفهان: خیابان شریف واقفی، روبروی کوچه 34

شماره تماس گالری لوستر نورباران اصفهان: 09132130160


۸- گالری شب اصفهان
آدرس گالری شب اصفهان: بلوار ملت، حدفاصل پل آذر و پل فلزی، شماره 90

شماره تماس گالری شب اصفهان: 03136245196


۹- لوستر خورشید شب اصفهان
آدرس لوستر خورشید شب اصفهان:خیابان صمدیه شرقی، مقابل پاساژ ارشاد

شماره تماس لوستر خورشید شب اصفهان:031-32336182

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۱۰-لوستر نوروزی اصفهان
آدرس لوستر نوروزی اصفهان: خیابان کاوه، نبش بن بست 30، بعد از بیمارستان سوانح سوختگی

شماره تماس لوستر نوروزی اصفهان: 031-33373091


۱۱-لایت لوستر اصفهان
آدرس لایت لوستر اصفهان: چهارراه آبشار، خیابان سجاد، قبل از پمپ بنزین

شماره تماس لایت لوستر اصفهان: 031-36617854


۱۲- لوستر وزرا اصفهان
آدرس لوستر وزرا اصفهان: میدان شهدا، خیابان فروغی، بعد از کوچه حریری 031-33354790


۱۳-لوستر ونوس اصفهان
آدرس لوستر ونوس اصفهان: میدان جمهوری، خیابان فروغی، بعد از کوی صفا

شماره تماس لوستر ونوس اصفهان: 031-33368251


۱۴-پارس لوستر کیانی اصفهان
آدرس پارس لوستر کیانی اصفهان: ایستگاه مترو شهدا، خیابان فروغی، بین خیابان حریری و بهارستان

شماره تماس پارس لوستر کیانی اصفهان: 031-35580410


۱۵-لوستر خانه درخشان اصفهان
آدرس لوستر خانه درخشان اصفهان: فلکه شهدا، خیابان فروغی، بعد از کوی حریری

شماره تماس لوستر خانه درخشان اصفهان: 031-33354992

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۱۶- لوستر نقش جهان اصفهان
آدرس لوستر نقش جهان اصفهان: میدان جمهوری، خیابان فروغی

شماره لوستر نقش جهان اصفهان: 031-33385822


۲۷- فروشگاه لوستر ناهيديان اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر ناهيديان اصفهان: خيابان شيخ بهايي – مقابل مسجد شمس آبادي


۲۸- لوستر فروشی كوه نور اصفهان
آدرس لوستر فروشی كوه نور اصفهان: ميدان امام – بازار قنادها


۲۹-فروشگاه گلچين اصفهان
آدرس فروشگاه گلچين اصفهان: خيابان هاتف – جنب مسجد جامع – بازار ريسمان


۳۰- فروشگاه چینی و بلور گلچین اصفهان
آدرس فروشگاه چینی و بلور گلچین اصفهان: میدان قیام – بازار انقلاب – پاساز گلچین


۳۱- لوستر فروشی خورشید اصفهان
آدرس لوستر فروشی خورشید اصفهان: شب خیابان صمدیه شرقی – مقابل پاساژ ارشاد


۳۲-لوستر فروشی روشنائی اصفهان
آدرس لوستر فروشی روشنائی اصفهان: خ سجاد نبش پمپ بنزین


۳۳-فروشگاه لوستر مصطفی عرب بیگی
آدرس فروشگاه لوستر مصطفی عرب بیگی: خیابان فروغی – انتهای کوچه بوستان


۳۴-فروشگاه لوستر نیلی پور اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر نیلی پور اصفهان: خیابان چهارباغ پائین – مقابل فروشگاه پلاک ۵۳

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۳۵-اشکان لوستر اصفهان
آدرس اشکان لوستر اصفهان:خیابان فروغی مقابل بیت الزینب


۳۶-فروشگاه لوستر درياطلا اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر درياطلا اصفهان: فروشگاه لوستر درياطلا اصفهانخيابان نشاط – مقابل اداره پست


۳۷-فروشگاه شهر

آدرس فروشگاه شهر: میدان امام حسین ضلع غربی ارگ جهان نما


۳۸- لوستر موسوی اصفهان
آدرس لوستر موسوی اصفهان: خیابان فروغی جنب بانک تجارت


۳۹-فروشگاه لوسترضرابی اصفهان
آدرس فروشگاه لوسترضرابی اصفهان: خیابان نظر شرقی


۴۰-لوسترگلچین اصفهان
آدرس لوسترگلچین اصفهان:خ علامه مجلسی پارکینگ شهرداری جنب تعاونی شهرداری


۴۱-فروشگاه لوستر عباس بیرزندی
آدرس فروشگاه لوستر عباس بیرزندی: خیابان میر – جنب پل هوائی


۴۲-لوستر اصفهان

آدرس لوستر اصفهان: خ احمد آباد ایستگاه گلستان نبش مهرگان

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۴۳-لوستر رضایت اصفهان
آدرس لوستر رضایت اصفهان: سه راه صغیر اول خ کمال


۴۴-فروشگاه لوستر صدیقی خیابان فروغی
آدرس فروشگاه لوستر صدیقی خیابان فروغی: مقابل حمام – جنب داروخانه


۴۵-فروشگاه لوستر حسین دیانی دردشتی
آدرس فروشگاه لوستر حسین دیانی دردشتی: خیابان چهارباغ بالا – جنب باشگاه کارگران


۴۶-فروشگاه لوسترفرخ منش اصفهان
آدرس فروشگاه لوسترفرخ منش اصفهان: پل آذر – بلوار ملت


۴۷-فروشگاه لوستر محمدرضا فتحیان
آدرس فروشگاه لوستر محمدرضا فتحیان: خیابان مسجد جامع – اول بازار


۴۸-فروشگاه لوستر علیرضا اخوان خرازیان
آدرس فروشگاه لوستر علیرضا اخوان خرازیان: خیابان رباط – ایستگاه طالقانی


۴۹-فروشگاه لوستر فكار اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر فكار اصفهان: خيابان هاتف – كوچه يخچال – بازار مشير


۵۰-فروشگاه لوستر شکرالله سعیدی
آدرس فروشگاه لوستر شکرالله سعیدی: خیابان شریف واقفی – سه راه گلزار


۵۱-فروشگاه لوسترحسین تولائی نژاد
آدرس فروشگاه لوسترحسین تولائی نژاد: میدان کاشانی – ابتدای خیابان شیخ بهائی


۵۲-فروشگاه لوستر اورنگی
آدرس فروشگاه لوستر اورنگی: خیابان فروغی – مقابل مسجد پناهی

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۵۳-فروشگاه لوستر نوري اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر نوري اصفهان: كوهپايه – روستاي جزه – ورودي اول – كوچه دوم


۵۴-فروشگاه لوستر حسن پور
آدرس فروشگاه لوستر حسن پور: خیابان فروغی – جنب مدرسه صفاکار


۵۵-فروشگاه لوستر فروهان اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر فروهان اصفهان: خیابان حکیم نظامی – نرسیده به چهارراه خاقانی


۵۶-فروشگاه لوستر محمدحسین نوروزی
آدرس فروشگاه لوستر محمدحسین نوروزی: بازار نجارها – مقابل پاساز میثمی


۵۷-فروشگاه لوستر غلامرضا
آدرس فروشگاه لوستر غلامرضا: سالاري ميدان انقلاب – جنب بانك صادرات


۵۸-فروشگاه لوستر پور اصفهانی
آدرس فروشگاه لوستر پور اصفهانی: خیابان نظر شرقی – نرسیده به جلفا


۵۹-خانه طرح و نور اصفهان
آدرس خانه طرح و نور اصفهان: خیابان آب 250 نبش کوچه شهید خوش جهان


۶۰-اصفهان لوستر
آدرس اصفهان لوستر: خ ابن سینا بازارچه حمام قاضی ک سیدان پ 33 12


۶۱-فروشگاه لوستر عباس اخوان
آدرس فروشگاه لوستر عباس اخوان: خیابان فروغی – ایستگاه موسوی


۶۲-فروشگاه لوستر پور خلیلی
آدرس فروشگاه لوستر پور خلیلی: خیابان شریف واقفی – سه راه نورباران


۶۲-لوستر فروشی فایر

آدرس لوستر فروشی فایر: خیابان آزادگان – جنب چهارراه شیخ صدوق


۶۳-فروشگاه لوستر مظاهري اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر مظاهري اصفهان: خيابان زينبيه – ايستگاه عوارضي – كوچه گلرخ


۶۴-فروشگاه لوستر مصطفی باجغلی
آدرسفروشگاه لوستر مصطفی باجغلی: بوستان ملت – مجتمع تجاری بلوار


۶۵-لوستر کلاسیک اصفهان
آدرس لوستر کلاسیک اصفهان: خیابان فیض – خیابان حاج آقارحیم ارباب


۶۶-فروشگاه لوستر رضا ذوالفقاری
آدرس فروشگاه لوستر رضا ذوالفقاری: ابتدای بوستان سعدی – جنب پمپ بنزین


۶۷-فروشگاه لوستر رنگین کمان
آدرس فروشگاه لوستر رنگین کمان: خیابان فروغی مقابل سوپر گوشت صفا


۶۸-لوستر فروشی نوروزی
آدرس لوستر فروشی نوروزی: خیابان کاوه – ایستگاه آسیاب


۶۹-فروشگاه لوستر سبزيان اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر سبزيان اصفهان: خيابان هاتف – جنب بانك سپه


۷۰-فروشگاه لوستر ایرج قدوسی
آدرس فروشگاه لوستر ایرج قدوسی: خیابان فروغی – مقابل حمام پناهی

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
معرفی انواع لوستر در اصفهان

۷۱-فروشگاه لوستر شيرواني
آدرس فروشگاه لوستر شيرواني: خيابان رباط اول – جنب داروخانه شريف 7گ


۷۲-فروشگاه لوستر بيرژندي اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر بيرژندي اصفهان: فلكه فلسطين – جنب اداره اوقاف


۷۳-گالری لوستر مهتاب اصفهان
آدرس گالری لوستر مهتاب اصفهان: خ بزرگمهر ایستگاه قصر گل جنب پیتزا تک


۷۴-فروشگاه لوسترافشین
آدرس فروشگاه لوسترافشین: خیابان وحید – مقابل حسین آباد


۷۵-فروشگاه لوستر شیخ
آدرس فروشگاه لوستر شیخ: خ شیخ صدوق چهار راه نیکبخت


۷۶-فروشگاه لوستر صدریه
آدرس فروشگاه لوستر صدریه: خیابان پروین – نبش امامزاده اسحاق


۷۷-فروشگاه لوستر حسن علي خبوشاني
آدرس فروشگاه لوستر حسن علي خبوشاني: خيابان فروغي – چهارراه بهارستان


۷۸-فروشگاه لوستر پرده چي اصفهان
آدرس فروشگاه لوستر پرده چي اصفهان: خيابان توحيد – نرسيده به خيابان مهرداد


۷۹-فروشگاه لوستر محمد ستاریان
آدرس فروشگاه لوستر محمد ستاریان: بلوار آئینه خانه – جنب مسجدالنبی


۸۰-فروشگاه لوستر فيروزي
آدرس فروشگاه لوستر فيروزي: خيابان مير – مقابل تعميرگاه پارس


۸۱-فروشگاه لوستر آقادادي
آدرس فروشگاه لوستر آقادادي: خيابان صغير – مقابل مسجدرضوي 10


۸۲-فروشگاه لوستر اكبر شيراني
آدرس فروشگاه لوستر اكبر شيراني: ميدان شهداء – اول خيابان فروغي – جنب گل بهارستان

بهترین لوستر فروشی های اصفهان
۱۰ لوستر معروف جهان

۸۳-فروشگاه لوستراحمد نوروزي
آدرس فروشگاه لوستراحمد نوروزي: ميدان امام – بازارنجارها – پاساژميثمي


۸۴-فروشگاه لوستر كاروان
آدرس فروشگاه لوستر كاروان: ميدان قيام – انتهاي بازار چيت سازها – بازار دارالشفاء


۸۵-گالري شادي اصفهان
آدرس گالري شادي اصفهان: فلكه احمدآباد – اول خيابان بزرگمهر – جنب مسجد الله


۸۶- فروشگاه شب چراغ اصفهان
آدرس فروشگاه شب چراغ اصفهان: خيابان چهارباغ بالا – جنب كوي بهارآزادي


۸۷-فروشگاه لوستر هدیه سرا
آدرس فروشگاه لوستر هدیه سرا: روبه رو بیمارستان شریعتی

لیست لوستر فروشی های اصفهان – لوستر فروشی های اصفهان – فروشگاه لوستر اصفهان – فروشگاه لوستر و آباژور اصفهان – لوستر فروشی اصفهان – خرید لوستر اصفهان – گالری روشنایی اصفهان – نورپردازی داخلی اصفهان – لوستر شیک در اصفهان – لوستر موزیکال اصفهان – لوستر ال ای دی در اصفهان – لوستر کریستال اصفهان – لوسترهای مدرن اصفهان – نورپردازی سقف اصفهان – آباژور اصفهان – لوسترهای لوکس اصفهان – چراغ خواب اصفهان – چراغ خواب اتاق کودک اصفهان – مرکز پخش لوستر اصفهان – فروش کریستال لوستر در اصفهان

سوالات متداول

  • چگونه می توانم بهترین انتخاب را داشته باشم؟

    در شهرنظر به راحتی می توانید نظرات و تجربه دیگران را مطالعه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در شهر نظر در تلاشیم بهترین ها را به شما معرفی کرده و چه بهتر که این موارد با نظرات مردم همراه باشید.

  • اطلاعات این مراکز مانند آدرس و شماره تماس موجود است؟

    تمامی مراکز معرفی شده در شهر نظر با آدرس و شماره تماس می باشد و اطلاعات لازم برای برقراری تماس موجود است. روی لینک کلیک کنید تا بهترین ها را داشته باشید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا